Jane Wyatt ist im Alter von 96 Jahren verstorben - SciFi-Forum

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Jane Wyatt ist im Alter von 96 Jahren verstorben

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

    Jane Wyatt ist im Alter von 96 Jahren verstorben

    (CNN) -- Actress Jane Wyatt, the prototypical housewife and mother in the television series "Father Knows Best," has died at age 96, her spokeswoman told CNN Sunday.Wyatt died Friday of natural causes in her sleep at her house in Bel Air, California, said Meg McDonald, Wyatt's goddaughter and publicist.
    A spokesman for Gates Kingsley & Gates Funeral Home in Santa Monica confirmed the death.
    Before taking her role in the television series, Wyatt had already established herself as a television pioneer, serving as host of the "Bell Telephone Hour."
    But it was her co-starring role with Robert Young on "Father Knows Best" that catapulted her to stardom and led her to become the first consecutive winner of the Academy of Television Arts & Sciences' Emmy Award.
    In the late 1960s, she appeared in an episode of "Star Trek" as Spock's mother, a role she reprised in 1986 in "The Voyage Home," a Star Trek movie.
    Born August 12, 1910, to an investment banker and a drama critic, Wyatt attended Barnard College and made her Broadway debut as an understudy at 19.
    She played roles that included ingenue and leading lady in about 50 plays, including "Autumn Garden" with Fredric March.
    In 1934, Universal hired her and moved her to Hollywood. Over the next 30 years, she appeared in 30 films and a number of plays, often in the role of the understanding wife.
    She acted in "Great Expectations" (1934); "Lost Horizon" (1937); "None but the Lonely Heart (1944); "Gentleman's Agreement" (1947); "Task Force"; and "The Voyage Home" (1986).
    After World War II, President Roosevelt asked Wyatt to help host a performance of the Bolshoi Ballet in the United States. That led to her being blacklisted by Sen. Joseph McCarthy and the House Un-American Activities Committee in the early 1950s, McDonald said.
    In 1935, Wyatt married investor/inventor Edgar Bethune Ward, who died in 2000.
    Wyatt is survived by her sons Christopher and Michael Ward, three grandchildren and five great grandchildren.
    Ein Bild aus dem Film Lost Horizon, wie man sie aus Trek nicht kennt. Sweet she was!

    HOFFNUNG ist alles!

    #2
    Als Star Trek zum erstenmal am 27. Mai 1972 im ZDF ausgestrahlt wurde war ich noch nicht einmal 10 Jahre alt. Und dann hiess es für mich: Samstags 18.00 Uhr Raumschiff Enterprise-Zeit! Somit bin ich mit Star Trek gross geworden und ich denke, ich werde mit Star Trek das Zeitliche segnen. Wenn man nun zurückschaut, dann merkt man, "wie schnell die Zeit vergeht". Die Darsteller von TOS sind nun in einem Alter, in dem man zu jederzeit damit rechnen muss sich zu verabschieden. Ich habe Jane Wyatt nie in grossen Rollen gesehen, aber sie hat die Figur des Mr. Spock stark mitgeprägt.

    Farewell, Jane "Amanda" Wyatt - Thank you.
    _______
    Agga

    Kommentar


      #3
      96 - ein schönes Alter.
      Mir ist sie hauptsächlich als Spocks freundliche Mutter bekannt aber sie hat ja auch noch diverse andere Rollen gehabt.

      R.I.P.

      12. August 1910 - 20. Oktober 2006

      Hier hat sie bereits ihren Platz bekommen: MemoryWall
      Zuletzt geändert von T'hya; 23.10.2006, 21:28.
      >>>Mein YouTube-Kanal<<<
      „Um das Herz und den Verstand eines anderen Menschen zu verstehen, schaue nicht darauf, was er erreicht hat, sondern wonach er sich sehnt.“ ~Khalil Gibran~

      Kommentar


        #4
        Re: Jane Wyatt ist im Alter von 96 Jahren verstorben

        Actress Jane Wyatt ... has died at age 9696, her spokeswoman told CNN Sunday.Wyatt died Friday of natural causes in her sleep at her house in Bel Air, California... In the late 1960s, she appeared in an episode of "Star Trek" as Spock's mother, a role she reprised in 1986 in "The Voyage Home," a Star Trek movie. Born August 12, 1910, to an investment banker and a drama critic ...
        Schade.

        Wobei 96 schon ein bemerkenswertes Alter ist. Mal gucken, wer von uns so alt wird...

        Kommentar


          #5
          Zitat von Rhiannon Beitrag anzeigen
          Ein Bild aus dem Film Lost Horizon, wie man sie aus Trek nicht kennt. Sweet she was!


          Very sweet... indeed!
          Molto bene!

          Kommentar


            #6
            Möge sie in Frieden ruhen.
            96 Jahre ist wirklich ein stolzes Alter. Da kann man wohl von einem langen und erfüllten Leben sprechen.

            Kommentar

            Lädt...
            X